Sunday, May 29, 2011

A Story from Brunei (Episode 2)

Salam..

apa kbr smua..;)
Ok this entry will b named as a Episode by episode..sbb mungkin bnyk cerita yg nk dikongsi eventhough tahap kemalasan mmg sgt-sgt melambung tinggi saat nih..but by hook or by crook i'v 2 update jugak ...this kind of laziness sumtimes make me totally sick..apelah susah sgt nk update blog yg xseberapa nih..huhuhu

okay..this time , actly i eager to talk bout my works but seems like this topic is not merely attracting me at all..i changed my mind 2 tell bout my life as i arrived in Brunei since 07/05/2011..

07/5/2011
I arrived in Brunei 's Airport was around 3.35pm... 1st time of being apart frm my family, my friend and my Malaysia was a litle bit touching but it was also an excitement moment for the village girl like me;)
Our Project manager, Mr. Jose a philliphino guy drove me to the workplace and introduced us to all the staffs. A simple greeting ceremony but it was worth;)..alhamdulillah




My largest site , 127 hectares consist of 6 zones, 1500 units of semi-detached and terrace houses.

Ok, lepas "melepak - lepak" kt site office buat suai kenal ngan abang2 engineer(mcm smuanya bujang2) so kitaorng dibawa ke sebuah restoran untuk menjamu selera. But i didn't feel like 2 eat , wat was i think at that moment was 2 sleep!!!..and aku terasa mcm nk muntah lps pusing satu site yg kedabak besar 2..loya loya loya ank tekak..

Okay ak x nk ckp psl makanan sebab indah rupa dari rasa...:(. restoran memang exclusive n convenient cuma bab makanan ..uuu..ank tekak aku mmg xboleh jatuh cinta ngan makanan 2....Ya Allah, i did always whining bout food ..sigh.:( Lps makan so kitaorng dibawa ke tmpat penginapan..nak tgk cm mana rupa umah aku kan..enjoy this picture:-

Living Room - sepatutnya mmg ade sofa tp dh dihantr ke site office



Bilik beradu Beta- perfect!!!

Lagi perfect sbb bilik beradu beta ada....................


Air Cond....hihihi

Memang sgt puah hati lorrrr...;)

9/5/11
I started my work..it was fun 2 b surrounded by those people who came from the others countries such as France, USA, Filiphina, and Malaysia as well. FYI, rakyat malaysia mmg boleh dikatakan agak ramai keje kt cni especially those who came frm Sarawak n Sabah. They were all nice and helpfull. 1st day keje mcm xkeje..alah 1st day je pn..sessi kenal mengenal blum hbs lg..so semangat keje mmg xde pn..semangat nk menggatal mmg menebal..hihihihi..okay2 jz kidding lah kwn2 oi;).

As I told u before there was alot of foreigners at this site hence, the english is much important 2 b understood and spoken for. Few of them can understand malay but most of them prefer 2 talk in english instead of malay. So neither happy or not...i hv 2 get used on it..;)

People do love 2 welcome us as a teamwork and at my 1st impression to be here and be as their part of teamwork is the luckiest moment for me..I neither expect it much but i try not 2 back off my step of this journey.

Pasal keje mmg aku mls sgt nk explain kt cni coz I neither care nor interested 2 tell the whole world wat kind of job i'v worked for, h0w much salary i'v earned, wat type of car I'v driven, even who's the guy i date with and how much love I devoted 2...jeng jeng jeng..sebut psl lelaki n cinta will wide up umie aida's eyes..hahaha

Don't worry my darling..i'm still looking for awangku..;)

Oraits, 4 the time being setakat ni je lah aku update sbb aku sgt MALASSSSSSSSS!!!!
Sorry my dear..walaupn bnyk cerita nk dikongsi tp bila kemalasan dh menguasai diri mmg tak terlawan rasanya...huhuhuh

-adios-
Take Care n
Wassalam...jumpa lagi ;)

2 comments:

Anonymous said...

hahahaha.
siut je.
mmg terbeliak mata den.
cte psl laki2 ni.
hahahaha.
dah jumpa lum mr AWANG nye??

wah!!! hebat la makcik.
ckp owang putih berabuk.
huhuhuhu.
i pun ckp owang putih gak kat ofis.
tp hampeh.
belasah je la kan.
jnji depa phm.
hehehe.

nnt i update blog i.
xde masa nak update.
bz gila.
blik umh je tdo.
kat ofis mmg susah la kan nk on9.
internet xde.
:'(

Anonymous said...

hahahahaha.
siut je kan.
mention2 nama i kat dlm 2.
:))
dah jmpa lum mr awang nye??

eyh, hebat la u makcik!!
ckp org putih.
msti berabuk kan.
i pun ckp org putih gak.
belasah la.
janji diaorg phm sudah.
msti u rindu nk dgr i ckp org putih kan.
:))
hahahaha.

nnt i update blog yer.
tiada masa.
bz sungguh.
balik keja je trus tdo.
kat ofis x de internet.
:'(
sob.sob.sob.

u take care key kat sana.
keja bebaik.
bubye.
love u. :-*